06 października 2015

Różnice pomiędzy polską a norweską szkołą

Norweskie szkoły różnią się od moich polskich szkół. Na pewno norweskie szkoły są o wiele ładniejsze. W czasie lekcji do nauczyciela nie trzeba mówić
"Proszę pana/panią" do nauczycieli mówimy po imieniu. W klasach siedzimy albo pojedynczo, albo tak samo ,jak w Polsce parami.


Nie mamy kartkówek w szkole są tylko testy zapowiedziane z 3 tygodniowy uprzedzeniem. Oceniania jest prawie takie same jak w Polsce.
Przerwy mamy 4 minutowe 14 minutowe i 30 minutowe. Czyli inaczej niż w Polsce Przerwa 30 minutowa to przerwa obiadowa wszyscy zazwyczaj idą na "stołówkę" i siedzą tam, wychodzą na dwór albo chodzą po szkole.





Norweskie przedmioty szkolne 

Norsk-norweski
Kroppsøving- WF, Basen
Naturfag-Przyroda, Chemia , Fizyka
Engelsk-angielski
KRLE - Etyka
Samfunnsfag- WOS, geografia , historia
K&H - technika, plastyka
Fremmedspråk - francuski , hiszpański, niemiecki
Matte - matematyka
VF - przedmiot który sobie wybierasz
Musikk - muzyka

W norwegi języki obce są na wysokim poziomie, nie tak jak w Polsce na angielskim uczymy się co 3 lata tego samego. Na WF nie ma czegoś takiego, że połowa klasy nie ćwiczy, zazwyczaj ćwiczą wszyscy. Często biegamy po lasach albo jeździmy na nartach/łyżwach. Mi osobiście bardziej podobają się norweskie szkoły od polskich.



18 komentarzy :

  1. Mi się podoba ten post jest bardzo interesujący.
    I nie widzę błędów chociaż mieszkam w Polsce

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny post. Świetnie, że opisałaś szkołę, do której uczęszczasz ^^
    Pozdrawiam
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy post :) nie zgadzam się jednak z nauką języka angielskiego. W Polsce jest na wysokim poziomie i prawda jest taka, że wszystko zależy od osoby uczącej się. Pozdrawiam ;)
    http://190415.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja się zgodzę z autorkom posta. Jestem po 3 szkołach + zaczęłam studia i po raz 3 mam powtarzany Present Simple. Mija się to z celem według mnie, bo jeśli nie pójdziesz na kurs poszerzający Twoją wiedzę to utkniesz w martwym punkcie. :) Niestety większość nauczycieli to praktykuje. :)

      Usuń
  4. Brak kartkówek - to kiedy mogę się do Ciebie przeprowadzić ?
    Hahah... super post :D
    http://yolooliwkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. ale super:)
    chciałabym tam mieszkać, kocham inne szkoły, a szczególnie właśnie norweską, dużo o tym czytałam i mnie zaiteresowało.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeździcie na nartach? ;o Jejku chcę tam! :D Świetny post :*
    http://nikolaobecna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny post :) Ja już się pakuję , rób miejsce dla mnie :P

    http://aleksandra-chelewska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy post , teraz już więcej wiem na temat Norweskiej szkoły!
    http://fashioonbeautyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj. :) Bardzo fajne porównanie, aż się chce emigrować! ;D Poza tym, moje zdanie na temat Polski jest na tam niskim poziomie, że może lepiej się nie wypowiadam. :) Naprawdę ciekawy post! Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Do takiej szkoły to i ja moge chodzic:) evelciovelove.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Baardzo ładne zdjęcia :) i ciekawe porównanie!

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka